Informacje

CZAS I MIEJSCE

Czas na blogu działa następująco - co trzy tygodnie zmienia się pora roku, a psy są postarzane o trzy miesiące. Aktualnie jest rok 2018, lato.
Akcja rozgrywa się w trzech dzielnicach Paryża - Louvre (I), Palais-Bourbon (VII) i Élysée (VIII).

***

CZYM SĄ GANGI I ILE ICH JEST?

Chęć odzyskania skarbu podzieliła psy na kilka gangów. Jeden z nich ceni sobie inteligencję i kreatywność, kolejny za najważniejszą cechę uważa odwagę i determinację, a ostatni - siłę oraz upór. Gangi toczą ze sobą wojny, wyznaczają terytoria poszukiwań... Długoletnie konflikty niszczą możliwość współpracy. Oczywiście w gangach nie brakuje oszustów, złodziei oraz kłamców, którzy najchętniej zatrzymaliby sobie całą zdobycz dla siebie albo potajemnie szpiegują dla innego gangu.


I - Louvre, VII - Palais-Bourbon, VIII - Élysée

***

Louvre - gang ceniący inteligencję oraz kreatywność. Psy z tej grupy są sprytne, ich specjalnością są pułapki i zasadzki, od których aż się roi na ich terytorium. Tylko czlonkowie Louvre wiedzą, jak je omijać. Szpiegowanie to również jedna z mocnych stron tej grupy. Żyją w jednej z mniejszych dzielnic, która jest również najsłabiej zaludniona. Obrały sobie ten teren, ponieważ jest jednym z najstarszych fragmentów Paryża. Uważają, że to właśnie tutaj jest schowany skarb. Louvre muszą radzić sobie z nieustającymi atakami, ze względu na to, że są w posiadaniu listu. Warto również nadmienić, że znani są ze swojej nazbyt beztroskiej natury, a część psów nie przykłada zbyt wielkiej wagi do sumiennego wykonywania obowiązków. Gang chwilowo nie posiada przywódcy, nadal nie został on wybrany po śmierci Sipeye. Wszystkimi zarządza Python.

Palais-Bourbon - psy należące do tej grupy odznaczają się niezwykłą odwagą i zdecydowaniem w podejmowaniu decyzji. Nie tracą czasu na debaty i głosowania, o wszystkim decyduje tutaj "góra", po uprzednim wysłuchaniu pomysłów. W Palais-Bourbon nawet zwykłe psy o najniższej randze mogą liczyć na szanowanie ich zdania i poglądów. Ta grupa jest bardzo otwarta na nowe pomysły, akceptuję tych, którzy gdzie indziej byliby prześladowani za inność. Przywódcą zostaje zwykle ten pies, który ma poparcie i uznanie wszystkich członków. Często wypuszczają się na terytorium innych gangów by poznać ich zamiary. Są dosyć konfliktowi i łatwo ich obrazić, często sami rozpoczynają walkę. Jeśli chodzi o umiejętności bojowe, są bez dwóch zdań najlepsi a pozostałym dwóm gangom daleko do dogonienia ich. Przywódcą, po bohaterskiej śmierci w bitwie swojego ojca, została Samantha.

Élysée -  grupa psów silnych, która zdobywa to, co chce - nawet kosztem innych. Uparte i nieugięte, bardzo wytrzymałe jeśli chodzi o warunki atmosferyczne, głód i choroby. Spokojnie podchodzą do wszystkich problemów, starając się je jak najszybciej rozwiązać. Każdy z nich żyje na własną łapę i troszczy się o siebie, co nie znaczy, że jest egoistą. W razie potrzeby potrafi udzielić pomocy. W czasach kryzysu potrafią się jednomyślnie zjednoczyć. Są mistrzami obrony terytorium, bardzo trudno jest się wkraść na teren ich dzielnicy i pozostać niezauważonym. Od wieku szczenięcego wielką wagę przywiązują również do uczenia pierwszej pomocy rannym i chorym. Niemal każdy pies z Élysée wie co robić, gdy sam zostanie ranny. Ze względu na swoj samotniczy tryb życia, ten gang nie potrafi radzić sobie z wewnętrznymi konfliktami. Przywódcą gangu jest Cargo, chociaż nie wszystkie psy akceptują jej rządy.

***

KIM MOGĘ BYĆ W MOIM GANGU?

Możliwości jest kilka. 
Po pierwsze, możesz być przywódcą (1) - jest to najważniejszy pies w gangu. Przewodzi reszcie, podejmuje najważniejsze decyzje, ustala zasady. Musi być niemal doskonały w każdej dziedzinie. Ponadto jest to osoba, która zostanie Moderatorem. Będzie odpowiedzialna za aktywność swojego gangu oraz zajmie się wstawianiem swoich nowych członków.
(Stanowisko do zdobycia w trakcie trwania fabuły, wymagana jest najwyższa liczba statystyk spośród innych postaci z gangu.)

Następnie - zastępca (1)Drugi najważniejszy pies w gangu. Doradzają przywódcom i pomagają im rozwiązywać problemy. Inteligentni, również wykazują się doskonałymi cechami fizycznymi. Często zostają następcami w przypadku śmierci obecnego władcy.
(Stanowisko do zdobycia w trakcie trwania fabuły, wymagana jest jedna z najwyższych liczbą ilość statystyk spośród innych postaci z gangu.)

Trzeci najważniejszy pies leczy inne. Medyk (2-3 na gang) - w jego głowie są zapisane wszelkie nazwy leczniczych roślin, chorób i trucizn. Zwykle nie jest dobrym wojownikiem i rzadko opuszcza główną kwaterę. Ma liczne przywileje, jest chroniony przez innych członków, darzony szacunkiem. Zawsze ma prawo zażądać od innych psów odstąpienia jedzenia dla swoich pacjentów. Jego obowiązkiem jest zajęcie się każdym psem, który potrzebuje pomocy, nawet jeśli jest z innego gangu.
Stopnie: Uczeń (Medyk) --> Medyk --> Starszy Medyk --> Uzdrowiciel

Strateg (2-3 na gang) doradza przywódcy w kwestii strategii. Logicznie myśli, dobrze zna terytorium i techniki walki swojego stada oraz wroga. Ustala miejsca i czas patroli, przyjmuje raporty na temat granic, łączy psy w zespoły i ogólnie koordynuje ich pracę.
Stopnie: Uczeń (Strateg) --> Strateg --> Starszy Strateg --> Generał

Szpieg (4-5 na gang) zabija liderów wroga z ukrycia, zastawia pułapki. Inteligentny, szybko i cicho się porusza. Zazwyczaj lekko zbudowany. Działa na zlecenie dowódców.
Stopnie: Uczeń (Szpieg) --> Szpieg --> Starszy Szpieg --> As Wywiadu

Praca zbieracza (4-5 na gang), nazywanego czasem śmiecionurkiem, nie należy do łatwych. Jego obowiązkiem jest zaopatrywanie gang w specjalne przedmioty. Medykowi skończyły się zioła, szpiedzy potrzebują mocnego drutu? Zbieracz wie, gdzie może je znaleźć i dostarcza odpowiednim rangom.
Stopnie: Uczeń (Zbieracz) --> Zbieracz --> Starszy Zbieracz --> Łowca Osobliwości

Jeden z najniżej położonych w hierarchii, choć niezmiernie ważny. Posłaniec (4-5 na gang) dostarcza wiadomości. Szybki i wytrzymały, musi pokonać wiele kilometrów. Wrogowie często próbują uniemożliwić mu dotarcie do celu, ale każdy dobry posłaniec wie, jak unikać pułapek.
Stopnie: Uczeń (Posłaniec) --> Posłaniec --> Starszy Posłaniec --> Goniec

Czujka (4-5 na gang) to pies, którego zadaniem jest ostrzeganie przed zagrożeniem. Podnosi alarm, są wyczulone na zmiany w otoczeniu, na które inni nie zwróciliby uwagi. Mają dobry wzrok i słuch.
Stopnie: Uczeń (Czujka) --> Czujka --> Starsza Czujka --> Strażnik

Pozostali członkowie (ilość nieograniczona) to zwykłe psy, bez których jednak gang nie mógłby normalnie funkcjonować. Zajmują się zdobywaniem jedzenia - polują na małe zwierzęta, jak szczury czy gołębie, których w Paryżu jest pełno lub przeszukują śmietniki okolicznych restauracji. Patrolują tereny gangu, zapewniają ochronę wyższym rangom, pilnują szczeniąt i opiekują się nimi.
(Zwykły członek może wybrać jakiekolwiek stanowisko w trakcie fabuły, startuje zawsze ze stopnia Uczeń.)

***

STANOWISKA - CO TO SĄ STOPNIE?

Stopnie ukazują poziom umiejętności danej postaci, jej zasługi dla gangu oraz jest wyznacznikiem hierarchi społecznej.

  • Uczeń (od 0 do 50 pkt) - pies z małym bądź zerowym doświadczeniem, początkujący. Ze względu na brak wiedzy i umiejętności przydziela mu się łatwe zadania.
  • Pies na danym stanowisku (od 50 do 150 pkt) - przeciętny wykonawca swojej roli, jakich wiele. Ukończył szkolenie, ma pewne doświadczenie, wykonuje zadania na średnim poziomie trudności.
  • Starszy danego stanowiska (od 150 do 300 pkt) - pies z dużym doświadczeniem i długim stażem. Może przyjąć ucznia, któremu będzie przekazywał swoją wiedzę. Podejmuje się trudnych zadań.
  • Uzdrowiciel, Generał, As Wywiadu, Łowca Osobliwości, Goniec, Strażnik (jeden pies na gang na danym stanowisku, który jako pierwszy uzbiera 300 pkt) - najwyższy stopień stanowisk. Psy obejmujące te funkcje mają za sobą wiele lat pracy, przydzielane im są najbardziej odpowiedzialne zadania. Wyróżniają się doskonałymi umiejętnościami. Mogą szkolić ucznia, jednak ze względu na małą ilość wolnego czasu nie robią tego często.
Stanowisko można zmienić w każdej chwili, postać bez względu na to jaki stopień miała wcześniej, startuje od Ucznia. 
Uczeń, który posiada nauczyciela na stopniu Starszy danego stanowiska dostaje podwójną liczbę punktów doświadczenia za wykonywane akcje.
Uczeń, który posiada nauczyciela na stopniu najwyższym danego stanowiska dostaje potrójną liczbę punktów doświadczenia za wykonywane akcje.
***

JAKIE ZASADY OBOWIĄZUJĄ W GANGU?

- każdy pies jest zobowiązany do lojalności wobec swojego gangu, ma obowiązek dbać o innych jego członków gdy ci potrzebują pomocy
- za zdradę uważa się szpiegowanie dla innego gangu, utrzymywanie bliskich relacji z psami z innych gangów, posiadanie partnera z innego gangu, niestosowanie się do poleceń przywódcy, celowe wyrządzenie krzywdy komuś ze swojego gangu, działanie na niekorzyść gangu itd.
- obowiązują ścisłe granice terytorium, które członkowie dwóch różnych gangów mogą przekroczyć jedynie w specjalnych okolicznościach i jedynie będąc eksortowanym przez członków drugiego gangu, w przeciwnym wypadku pies traktowany jest jak intruz 
- intruzi na obcej ziemi podlegają przywódcy gangu, którego teren naruszyli
- kary w gangach przyjmują różny wymiar, np. za unikanie obowiązków można zostać przydzielonym do dodatkowej pracy, najsurowszą karą jest wygnanie lub śmierć za tak poważne przewinienia jak zdrada, morderstwo lub podobne

***

JAK ZOSTAĆ SAMOTNIKIEM?

Na blogu istnieje możliwość zostania samotnikiem. Nie można dołączyć jako samotnik, trzeba w trakcie trwania fabuły doprowadzić do biegu zdarzeń, który nam to umożliwi. Dodatkowo trzeba mieć zezwolenie administracji i poinformować, że dążymy do tego, by postać odeszła/została wyrzucona z gangu. 
Blog koncentruje się na gangach i ich walce pomiędzy sobą, dlatego ilość samotników jest ograniczona. Dokładniej 1 samotnik na 4 członków gangu nie licząc nas. 
Przykładowo: na blogu jest 2 członków Louvre, 3 Palais-Bourbon, 2 Élysée oraz 1 samotnik. Osoba X, należąca do Louvre, chce zostać samotnikiem. Nie będzie to możliwe, dopóki obecny samotnik nie dołączy do jakiegoś gangu lub na blogu nie pojawią się dwie kolejne postacie.

***

PUNKTY DOŚWIADCZENIA - DO CZEGO SŁUŻĄ I JAK JE ZDOBYĆ?

Punkty doświadczenia zdobywa się podczas pisania opowiadań. Aby postać je otrzymała, musi wykonać i opisać jedną z poniższych akcji. Liczą się jedynie opisy dłuższe, wielozdanione a najlepiej zawarte w kilku akapitach. W jednym opowiadaniu można zawrzeć wiele akcji.
Niektóre z akcji działają w obie strony. Oznaczane są znaczkiem D. Co to oznacza w praktyce? Że akcja może zostać wykonana przez naszą postać, ale równie dobrze może zostać wykonana na nas.
Przykład? Opisujemy porwanie. Śledzimy cel, jesteśmy blisko, ale wtedy okazuje się, że nasza niedoszła ofiara była jedynie przynętą. Sami zostajemy złapani. Opisujemy to = dostajemy pkt.

- polowanie (5 pkt)
- patrol (5 pkt)
- spotkanie psa z innego gangu (5 pkt)
- przekroczenie granicy swojego gangu (5 pkt)
- walka (10 pkt)
- kradzież D (10 pkt)
- wykonywanie obowiązków związanych ze stanowiskiem (10 pkt)
- złapanie kogoś w pułapkę bądź wpadnięcie w nią D (10 pkt)
- zdobycie informacji o zamiarach innego gangu (10 pkt)
- uwięzienie kogoś bądź bycie uwięzionym D (15 pkt)
- ucieczka (15 pkt)
- pomoc innemu psu w ukryciu się (15 pkt)
- pomoc rannemu (15 pkt)
- porwanie D (20 pkt)
- szkolenie ucznia (20 pkt)
- okaleczenie bądź zostanie okaleczonym D (20 pkt) ← chodzi o poważniejszy uszczerbek na zdrowiu, np. utrata łapy bądź ogona. 
- opieka nad chorym (20 pkt)
- obronienie kogoś (25 pkt)
- posiadanie partnera (30 pkt)
- posiadanie szczeniąt (30 pkt)
- przygarnięcie szczenięcia (30 pkt)
- uratowanie komuś życia (40 pkt)
- zabójstwo (40 pkt)
- zdrada gangu (60 pkt)
- zmiana grupy, do której należymy (70 pkt)
- bunt przeciw władzy, w grupie (80 pkt)
- zdobycie listu dla swojego gangu (100 pkt)

Otrzymane punkty służą do poprawy statystyk (10 pkt = 1 pkt w danej statystyce) lub do zwiększenia stopnia stanowiska. Na końcu opowiadania powinna się znaleźć lista akcji z danego posta z prośbą o dopisanie pkt do (według wyboru) statystyk lub stopnia stanowiska.

***

RODZAJE OPOWIADAŃ NA BLOGU.

Zwykłe: postać x postać (przynajmniej po około 200 słów długości)
Miniserie: postać x postać (bez opisywania działań postaci, z którą piszemy, przynajmniej po około 100 słów długości)
Z postacią niezależną: postać x NPC (sterowany przez Mistrza Gry, do 300 słów, maksymalnie 10 postów, po pięć na postać)
Miniseria z postacią niezależną: postać x NPC (sterowany przez Mistrza Gry, bez opisywania działań postaci z którą piszemy, minimum 100 słów długości, maksymalnie 10 postów, po pięć na postać)
Długa seria: opowiadania pisane przez jedną postać, mogą być w częściach, opowiadać jedną historię, przynajmniej po 200 słów
Questy: pojedyńczy post, pisany według schematu z zakładki "Questy"

PS. Jesteś zapracowaną osobą? Masz mało czasu? Nie chcesz pisać codziennie tylko raz na jakiś czas? Nie ma problemu, wystarczy, że napiszesz dwa posty w miesiącu po około 100 słów. Nie jest to dużo pracy, a pozwoli ci dołączyć do nas i spędzać miło czas, realizując się, pisząc :D

***

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz